Arkivfoto fra tidligere prisoverrækkelse.
Foto: Klaus Holsting
Her er årets nominerede
Lærerprofession.dk nominerer hvert år en række bachelorprojekter fra læreruddannelserne og pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet. Vinderne findes den 15. november. Se her, hvem der er med i opløbet.
OM LÆRERPROFESSION.DK
■ Lærerprofession.dk drives i fællesskabaf Folkeskolen og professionshøjskolerne.
■ Formålet er at støtte videndeling og inspirere studerende ogundervisere til at fokusere på sammenhæng mellem uddannelse ogskolehverdag, mellem teori og praksis og mellem forskning oglærerpraksis.
■ Eksaminatorer og censorer kan indstille bachelorprojekter fralæreruddannelsen og pædagogiske diplomprojekter. Tre uafhængigedommergrupper med lærere, skoleledere, skolechefer,universitetsforskere og undervisere fra læreruddannelsen udpegerderefter vinderne.
■ Foruden de to priskategorier uddeler Lærerprofession.dk ogsåen naturfagssærpris, og Folkeskolen uddeler enformidlingspris.
■ Prisfesten finder i år sted fredag den 15. november. Du kanfølge med på folkeskolen.dk
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Professionsbachelorprojekt
Ida Toft Andersen og Petra Trier Hornemann: »Spillende og legende læring«, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Odense.
Mathias Sønderby Bengtson: »Potentialet i litteratursamtalen om den komplekse ungdomslitteratur«, Professionshøjskolen Nordjylland, Aalborg.
Mia Schøler Langermann: »Digital deltagelsesmulighed for kronisk og langvarigt syge elever«, Professionshøjskolen Syddanmark, Esbjerg.
Julie Minor Jensen: »Undersøgelse af praksisfaglighed i skolen«, Københavns Professionshøjskole, Frederiksberg.
Jan Drastrup Bøgelund: »Et fag i udvikling - eller to fagligheder i afvikling«, Professionshøjskolen Nordjylland, Hjørring.
Line Meldgaard Børjesson og Inge Bro Sørensen: »Nabosprogsundervisning - den gode intention«, Professionshøjskolen Nordjylland, Aalborg.
Bøtten er vendt: Nu skriver de lærerstuderende projekt i deres fag
MUSIK: Fagsprog udelukker ikke gode musikoplevelser
Ane Friis Nielsen: »Fagsproget i musik«, Professionshøjskolen Syddanmark, Esbjerg.
Steffie Neupart og Maria Sunke: »Motion og bevægelse i matematikundervisningen«, Professionshøjskolen Via, Aarhus.
Henriette Olesen og Mirjam Beck Madsen: »Billedbøgers dannelsespotentiale, autentiske læsere på mellemtrinnet«, Professionshøjskolen Via, Silkeborg.
Nanna Marie Schelde Therkildsen: »Udeskole i historieundervisningen«, Professionshøjskolen Nordjylland, Hjørring.
Årets bedste projekter fra lærernes grund- og efteruddannelse er fundet
Pædagogiske dimplomprojekter
Helene Salvagni Binderup: »Self-efficacy i matematikundervisningen«,
Professionshøjskolen Via UC.
Nita Christensen og Louise Østengaard: »Undersøgende matematik«, Professionshøjskolen Absalon.
Hanna Lynderup Jensen og Jannie Gamst: »Inklusion af elever med særlige forudsætninger«, Professionshøjskolen Nordjylland.
Laura Møberg Kristensen: »Matematisk dannelse i en digital læringskultur«, Professionshøjskolen Via UC.
Maria Preisler Nørgaard: »Informationskompetence i spil med SøgSmart«, Professionshøjskolen Nordjylland.
Malene Ross-Hvam: »Tidlig indsats for elever, der har læseforståelsesvanskeligheder«, Professionshøjskolen Via UC.
Uffe Thorsen: »Trivsel er noget, vi gør i klassen«, Professionshøjskolen Via UC.