Danske 4.-klasseeelever ligger omtrent i top, når det gælder adgangen til en computer i matematiktimerne. Se grafen i fuld størrelse via linket nederst.
Graf: Timss 2019/IEA
Timss-data offentligt tilgængelige fra i dag
Forskere og alle andre interesserede har fra i dag fri adgang til alle data fra den nyeste Timss-undersøgelse, hvor Danmark deltog med 4.-klasser, der blev testet digitalt i naturfag og matematik. "Jeg opfordrer stærkt forskere til dykke ned i den enorme database for at afsløre vigtige fund, som kan hjælpe med at skaffe information, der kan støtte og vejlede beslutningstagere og praktikere inden for matematik- og naturfagsundervisning", siger direktør for IEA, dr. Dirk Hastedt.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
IEA.nl: Timss-databasen
Læs mere
Digitalization and the use of technology inmathematics