En måned efter at Kristian er stoppet på læsecampen og er tilbage i klassen, har han stadig masser af selvtillid, når han skal fortælle om, hvad han lærte på campen.
Foto: Heidi Lundsgaard
Kristians selvtillid fik et boost
»Noget af det første, jeg skulle lave, da jeg kom hjem fra campen, var en fremlæggelse af, hvad jeg havde oplevet i den måned, jeg var væk fra klassen. Efter præsentationen ville mine klassekammerater gerne spørge ind, så vi tog en time mere, hvor jeg fortalte om, hvordan det var at være dernede og gå ture på stranden«, siger Kristian.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Med sig hjem fra læsecamp har Kristian flere personlige mål - vedholdenhed er et af dem: »Jeg har også et mål om at huske computeren og mine hjælpemidler, og at jeg skal have fingeren oppe mindst tre gange i løbet af dagen«, siger han.
Er der nogle systemer, du ville ønske, at man tog med fra læsecampen og over i skolen?
»Vi havde en kop med ispinde, hvor vores navne stod på«, fortæller Kristian. »Hvis man sad i klassen, og ingen ville svare på spørgsmålene, eller det var den samme, der svarede, så stak læreren hånden ned i koppen, trak et navn, og så skulle den valgte person svare«.
Var det ikke angstprovokerende?
»Nej, for hvis man blev bange eller ikke havde noget at sige, så skulle man kæmpe sig igennem det«.
Plan T bygger bro fra camp til klasse