Undersøgelse vil vide, hvordan du tester og evaluerer i din sprogundervisning

En ny spørgeskemaundersøgelse fra Det Nationale Center for Fremmedsprog sætter fokus på evaluering i sprogundervisningen op igennem hele uddannelsessystemet. Vær med til at dele, hvordan du gør i din undervisning.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I en ny undersøgelse spørger Det Nationale Center for Fremmedsprog denne gang sproglærerne til deres "opfattelser, praksis, erfaring og behov i sprogevaluering, herunder intern evaluering (fx løbende, formativ) og ekstern evaluering (fx prøver, nationale tests), i det danske uddannelsessystem".

Ambitionen er, at sproglærernes svar skal bruges til at udvikle og forbedre uddannelser og vejledninger om sprogevaluering på tværs af uddannelsessystemet.

Spørgeskemaet vil være åbent til den 15. november.

Du finder spørgeskemaet her