Lærer og naturfagsvejleder Birgitte Søe fra Stensballeskolen former daddelkugler med buffalolarver på kurset

Lærere på kursus i engineering som undervisningsmetode

Fremtidens mad kan være daddelkugler med buffalolarver som dem, lærer og naturfagsvejleder Birgitte Søe fra Stensballeskolen producerede, da Insero i Horsens havde 200 lærere og pædagoger på kursus i går. Andre byggede tårne og 3D-printede knogleled.

Lærere og pædagoger arbejdede med engineering i undervisningen

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Engineering i undervisningen var emnet, da Insero Horsens holdt deres årlige kursus. Håbet er at få engineering ud i skolerne. Folkene bag kurset er blandt andre Engineer the future, Naturvidenskabernes Hus, Astra og flere fonde samt foreningen Insero Horsens, der i 11 år har arbejdet for at udvikle uddannelse og virksomheder i området mellem Horsens, Hedensted, Vejle og Juelsminde.

"Jeg har været med helt fra start og vender tilbage år efter år, dels fordi det er en mulighed for at følge med i hvad der sker på naturfagsområdet, dels fordi det giver mig mulighed for at få hænderne i noget praksis", fortæller Birgitte Søe i en pressemeddelelse. Hun mener, at daddelkuglerne med larver kan bruges på 9. årgang, hvor der er fokus på bæredygtig produktion.

Læs mere

Læs pressemeddelelsen