Ordblinde børn og unge giver råd om ordblindhed på Egmont Fondens børnetopmøde.
Ordblinde i digital kampagne: Vi vil testes så tidligt som muligt
Egmont Fonden skyder en ny digital kampagne i gang, hvor ordblinde børn og unge fortæller, hvordan de ville gøre skolen og hverdagen lettere for ordblinde, hvis de eksempelvis var statsminister eller borgmester. Kampagnen hedder #Hvisjegvar - og et af budskaberne er, at børn skal testes for ordblindhed så tidligt som muligt. Kampagnen bygger på stemmer fra henholdsvis et børnetopmøde og et børnepanel, som Egmont Fonden har haft til at rådgive sig om ordblindhed. Kampagnen løber i seks uger og fungerer som optakt til, at fonden lancerer en rapport i slutningen af november med nye tal for ordblindeområdet.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Egmont Fonden: #Hvisjegvar