Specialpædagogik

Ny bog præsenterer lærere for de fire vigtigste læse-skrivefunktioner til ordblinde elever

Offentliggjort Sidst opdateret

Alle lærere kan ikke være eksperter i læse-skriveteknologi, men de skal vide nok til at støtte deres ordblinde elever, mener Jesper Sehested fra etlivsomordblind.dk. Han og partneren Signe Thuesen har netop udgivet ”Det er bare 4 funktioner” til lærere, som ikke arbejder direkte med ordblindhed til daglig. I bogen gennemgår parret de fire funktioner, som går igen i alle programmer og apps: OCR (optisk tegngenkendelse), oplæsning, tale-til-tekst og ordforslag. ”Tænk, hvis alle lærere forstår, hvad de funktioner kan. Så de kan støtte deres ordblinde elever i alle fag”, skriver Jesper Sehested i sit nyhedsbrev.

Etlivsomordblind.dk: Bog – Det er bare 4 funktioner – det første og vigtigste alle lærere skal vide om ordblindhed og læse-skriveteknologi