Bachelorprojekt

Hvordan skaber vi et bedre undervisningsmiljø i naturfagene?

Julie Sattrup Hessøe er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om, hvordan en mere kompetenceorienteret undervisning kan være gavnligt for både elever og lærere.

Lektor på læreruddannelsen ved Professionshøjskolen Absalon Karin Lilius har indstillet Julie Sattrup Hessøe til Lærerprofession.dk for hendes bachelorprojekt med begrundelsen:

"Projektet undersøger en væsentlig udfordring i/med naturfagsundervisningen i grundskolen. Empirien er omfattende, varieret og solid."

I arbejdet med sit projekt har Julie undersøgt, hvilke udfordringer fysik/kemi-lærere oplever i folkeskolen, i forbindelse med implementeringen af kompetenceorienteret undervisning, og hvad en mulig løsning på dette kan være.

Hent projektet her:

Er kompetenceorienteret undervisning en realistisk tilgang til naturfagsundervisningen i grundskolen?

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.