Bachelorprojekt
Hvordan kan vi få eleverne til at deltage mere i engelskundervisningen?
Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om, hvordan man ved at gøre undervisningen mere vedkommende, kan øge elevernes motivation.
Lektor på læreruddannelsen ved UCL Erhvervsakademi
og Professionshøjskole Solveig
Gaarsmand har indstillet Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:
"Bachelorprojektet ”Extramural
English og dets indflydelse på mundtlig deltagelse i engelskundervisningen” indstilles
til prisen for årets bedste bachelor, fordi Phillip Rieper Sørensen og Rasmus
Mertz Lytken med deres projekt har vist et særdeles bredt og dybt indblik
i et emne, som kræver stor selvstændighed for at bidrage med nyt til allerede
foreliggende forskning.
Phillip Rieper Sørensen og Rasmus
Mertz Lytken har med deres metodevalg forstået at indsamle empiri, der sammen
med særdeles velvalgte teorier har gjort det muligt for dem at komme frem til
en konklusion og til handlemuligheder, der har stor værdi i praksis. De har
desuden været åbne for de overraskelser, deres undersøgelsesdesign førte frem
til såsom betydningen af gruppe og pararbejde.
Besvarelsen af problemformuleringen
er formidlet på et usædvanligt højt niveau, der viser forståelse for såvel den
pædagogiske som den videnskabelige kontekst.
Phillip Rieper Sørensen
og Rasmus Mertz Lytken har med deres bachelorprojekt udvist et niveau, der
ligger ud over, hvad 12 tals skalaen dækker, idet deres præstation må siges at
være særdeles fremragende og et fundament for yderligere forskning inden for
Extramural English og det anvendelse i engelskundervisningen i grundskolen."
I projektet undersøges det hvordan man kan inkludere Extramural English i planlægningen og udførelsen af sin undervisning, samt hvilken indflydelse det har på elevers motivation for mundtlig deltagelse.
Hent projektet her:
Extramural English og dets indflydelse på mundtlig deltagelse i engelskundervisningen
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.