Bachelorprojekt
Bachelorer: Den stigende skolevægring skyldes samfundets nye krav
Julie Warming Kristensen og Julie Kristine Naguib er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om, hvordan skolen ikke længere imødekommer mange børns grundlæggende behov.
Lektor på læreruddannelsen ved UC Syd i Esbjerg Søren Bøjgård Schleicher har indstillet Julie Warming Kristensen og Julie Kristine Naguib til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:
"Der er her tale om et
bachelorprojekt, som i helt særlig grad sætter fokus på fænomenet skolevægring
med et nuanceret blik for de problemstillinger, der opstår både hos elever og
professionelle, når der pludselig er en ”tom stol” i klasseværelset. Projektet rummer
aktuel og opdateret viden, og handleanvisninger og pædagogiske dilemmaer
fremstår yderst relevante og brugbare for aktører i folkeskolen."
I projektet undersøges der, hvordan kan man som lærer i samarbejde med forældre og andre relevante aktører kan identificere og arbejde med fokus på at forstå samt forebygge skolevægring. Derudover kigges der også nærmere på, hvilke didaktiske og pædagogiske overvejelser der kan bidrage til at skabe et inkluderende læringsmiljø, der fremmer elevers trivsel og individuelle udvikling.
Hent projektet her:
Skolevægring
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.