Bachelorprojekt
Mental trivsel som en del af engelskundervisningen
Clara Wedell-Wedellsborg og Yasmin Lykke Hansen er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om hvordan trivsel og faglighed kan gå hånd i hånd i engelskundervisningen.
Lektor på læreruddannelsen ved Københavns Professionshøjskoleskole Anne Gregersen har indstillet Clara Wedell-Wedellsborg og Yasmin Lykke Hansen til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:
"Clara Wedell-Wedellsborg og Yasmin Lykke Hansen har begået en fremragende bacheloropgave i engelsk, som enhver engelsklærer i grundskolen kan direkte glæde af.
Projektet undersøger, hvorfor elevernes mentale trivsel er afgørende betydning i engelskundervisningen. når vi især via en legende læringstilgang vil styrke elevernes mundtlige og kommunikative kompetencer. Clara og Yasmin ser på ingen måde trivsel og faglighed som adskilt. Det skal gå hånd i hånd. Og derfor er det centralt i opgaven at få praksis belyst og diskuteret så godt som muligt.
Med en enestående intellektuel modenhed og tilsvarende ydmyghed - og på baggrund af et eksplosivt teoretisk og empirisk grundlag kombineret med en markant praksisindsigt guider Clara og Yasmin os gennem en yderst substantiel og interessant undersøgelse, som rummer skarphed, grundighed, målrettethed og sproglig finesse."
Som Anne også sætter ord på, så undersøger projektet, hvordan engelsklærere kan forstå, identificere og imødekomme behovet for mental trivsel i
7. klasse og hvilke tiltag og initiativer der gennem en legende læringstilgang kan implementeres i
engelskundervisningen for at styrke elevernes mundtlige og kommunikative kompetencer.
Projektet kan hentes her:
Mental trivsel i engelskundervisningen
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.