Bachelorprojekt

Bachelorer: ChatGPT er kommet for at blive

Lasse Vikkelsø Dvinge og Rasmus Sommer Simonsen er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om, hvordan eleverne kan få en masse læring ud af at bruge ChatGPT i undervisningen, hvis de blot anvender det rigtigt.

Lektor på læreruddannelsen VIA UC i Aarhus Morten Gustenhoff har indstillet Lasse Vikkelsø Dvinge og Rasmus Sommer Simonsen til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:

"Projektet indstilles til prisen for årets bachelor, fordi det grundigt og på et metodisk flot niveau undersøger og formidler elevers erfaringer med, holdninger til og overbevisninger om brug af ChatGPT i engelskundervisningen. Undersøgelsen giver værdifuld viden, som kan yde hjælp til at træffe beslutninger både på højt plan og i det enkelte klasseværelse."

I projektet undersøges der, hvordan udskolingselever benytter ChatGPT i skolesammenhæng, og hvilke didaktiske potentialer og udfordringer, der kan udledes af empirien i engelskundervisningen.

Hent projektet her:

”Måske ChatGPT faktisk godt kan hjælpe lidt”

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.