Bachelorprojekt

Hvordan påvirker politiske diskurser danskfaget?

Tobias Nimb er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om hvilken direkte indvirkning politik har på skolers undervisning.

Lektor på læreruddannelsen ved VIA UC i Aarhus Pernille Mønsted har indstillet Tobias Nimb til Lærerprofession.dk for hans bachelorprojekt med begrundelsen:

"Projektet viser en dybdegående sammenhængsforståelse mellem en politiseret pædagogik og den lærerstuderendes intentioner med lærerprofessionen. Sammenhængsforståelsen præsenteres ved diskuterbare analyser af folkeskoleloven, bekendtgørelsen om fælles mål og et undervisningsmateriale som tekst. Projektet udfolder derved et billede af, hvad der er med til at udgøre det fundament, man som lærer påvirkes af i sin planlægning og gennemførsel af undervisning i danskfaget i folkeskolen."

I projektet undersøges der, hvordan politiske diskurser påvirker betingelserne for undervisningen i danskfaget.

Hent projektet her:

Politiske diskurser og betingelserne for undervisningen i folkeskolen

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.