Bachelorprojekt
Hvordan kan man inkludere læren om kønsidentitet i danskundervisningen?
Annemette Ellegaard er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om hvilke problemstillinger man som lærer møder når man forsøger at implementere undervisning i kønsidentitet og normer i sin undervisning.
Adjunktvikar på læreruddannelsen ved Københavns Professionshøjskole Christina Naike Runciman har indstillet Annemette Ellegaard til en pris for hendes bachelorprojekt med begrundelsen:
"Censor og jeg fandt projektet aktuelt og velgennemført i forhold til, hvordan dansklærere kan arbejde med forståelser af køn og normer i undervisningen. Med afsæt i egen empiri og billedbogen "Det føles godt at være dig selv" finder Annemette frem til, hvordan lærere forstår og arbejder med kønsidentiteter og normer. Dernæst undersøges billedbogens potentiale til at styrke elevers forståelse af kønsidentitet. På den baggrund udvikles et relevant og nyskabende didaktisk materiale med litteraturguide og lærervejledning til undervisningen i en 4. klasse."
I projektet undersøges der hvordan man kan inkludere kønsidentitet og normer i danskundervisningen.
Projektet kan hentes her:
Det føles godt at være dig selv
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.