Far til talblind pige efterlyser viden om dyskalkuli

Det er på tide, at diagnosen dyskalkuli reelt bliver anerkendt på linje med dysleksi (læsevanskelighed), og at talblindhed bliver et lige så kendt begreb som ordblindhed. Det er en proces, der ikke behøver tage ”4”, ”6”, ”K” eller ”38” år, og den kan passende tage fart med den nye folkeskolereform, skriver Brian Gronemann i søndagens kronik i Berlingske. Han er far til en talblind datter i 9. klasse og beskriver datterens kamp med at få styr på tallene. ”Jeg ønsker ikke at hænge nogen ud, men for os forældre er det tydeligt, at der på gode folkeskoler som Marias er både vilje og evne til at gøre noget, men at det stadig skorter på viden og resurser til at gøre det kontinuerligt og kvalificeret”, skriver han.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Berlingske: Når tal er tegn uden mening