PD-projekt

Eleverne skal undre sig mere i naturfagene

Mette Hejn er indstillet til Lærerprofession.dk for sit diplomprojekt om hvordan elevernes egen undren og nysgerrighed kan bruges som metode i natur- og teknologiundervisningen.

Adjunkt på Københavns Professionshøjskole har indstillet Mette Hejns projekt til en pris for hendes diplomprojekt med begrundelsen:

"Afgangsprojektet er et spændende projekt, som viser en metode, hvordan man kan arbejde med elevernes undren i natur- og teknologiundervisningen. Projektet beskriver, hvordan denne metode kan føre til mere motivation hos eleverne og hvordan den kan bidrage til en naturfagskultur, som arbejder sammen om det."

I projektet undersøges der hvordan undringsorienteret natur- og teknologiundervisning påvirker elevernes motivation , og hvordan man kan arbejde med forbedring af naturfagskulturen gennem undringsbaseret natur- og teknologiundervisning.

Projektet kan hentes her:

Undringsorienteret natur- og teknologiundervisning

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.