Klag, hvis du ikke får bladet
Hver tiende abonnent får ikke fagbladet Folkeskolen og månedsmagasinet Undervisere til tiden
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Det har været slemt længe, men i 2008 har Post Danmark slået alle rekorder i ringe afleveringskvalitet. Kun 87 procent af bladene kommer frem til tiden. Du skal modtage bladet fredag eller lørdag - aldrig mandag eller senere! Så hvis du får Folkeskolen eller månedsmagasinet Undervisere efter weekenden, skal du klage.
Klag til os
I 125 år har man skullet henvende sig til det lokale posthus. Men nu siger Post Danmark, at du skal klage til redaktionen. Hvis du ikke får bladet fredag eller lørdag, skal du gå ind på www.folkeskolen.dk og klage. Det gør du ved at trykke på den firkantede, røde knap øverst i venstre side - lige under billedet af bladets forside. Der står »Forsinket blad?« på knappen.
Når du har udfyldt den elektroniske kupon, ryger klagen videre til redaktion og DLF's medlemskontor, hvor de faktuelle oplysninger tjekkes, inden klagen går videre til postvæsnet.
Post Danmark anstrenger sig
Man er selvfølgelig ikke glad for problemerne i Post Danmark - og forsøger at gøre noget ved dem.
»Alt er sat ind for at sikre en mere rettidig omdeling, og der er stor fokus på den generelle kvalitet i omdelingen«, lover produktchef Jørgen Loft Holm.
I den kommende tid vil man gennemføre en række test, og et eksternt firma skal i en periode kontrollere afleveringskvaliteten. Et stort antal abonnenter bliver bedt om at registrere, hvornår de modtager Folkeskolen, og i nogle blade bliver der anbragt en »radio-tag«, fortæller produktchefen. På den måde vil man kunne følge bladet fra trykkeri til modtager. Og forhåbentlig rette fejlene.
Så måske er det ganske få, der får brug for at klage!
tt@dlf.org