Bachelorprojekt
Håndværksarbejde kan være gavnende i undervisningen
Stine Jahreis Grosen og Chris Sølvberg Handrup er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om hvordan man kan øge den enkelte elevs trivsel og velvære ved at inddrage håndværksarbejde i undervisningen.
Lektor på læreruddannelsen ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole i Odense Rachel Zachariassen har indstillet Stine Jahreis Grosen og Chris Sølvberg Handrup til på Lærerprofession.dk med begrundelsen:
"Dette projekt indstilles, da det er inspirerende
og originalt. Der er ikke foretaget undersøgelser indenfor feltet før, og
projektet bidrager derfor med et helt nyt perspektiv på
undervisningsforstyrrende uro og den enkelte elevs trivsel. Projektet er tillige
en påmindelse om, at der er mange veje at gå, når det handler om at afprøve
metoder, som kan gavne ude i klasserne. Det inspirerer dermed læseren til at se
håndværkets effekter i et nyt lys"
Projektet er en undersøgelse i håndværkets effekter samt deres betydning for klassen og den enkelte elev.
Hent projektet her:
Håndværkets effekt i skolen
Gode projekter
Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.
Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.
Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk
Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.