Bachelorprojekt

Elevernes digitale dannelse skal styrkes

Mads-Rumle Holmboe Schmidt er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om hvordan man gennem mere digitaldannelse i skolen kan gøre eleverne mere modstandsdygtige over for de mange indtryk, der møder dem på internettet. 

Lektor på læreruddannelsen ved Københavns Professionshøjskole Katrine Vinther Scheibel har indstillet Mads-Rumle Holmboe Nielsen til Lærerprofession.dk for hans bachelorprojekt med begrundelsen:

"Mads-Rumle Holmboe Schmidt har et BA-projekt der opfylder alle de akademiske, de lærerfaglige og de samfundsfaglige krav til en helstøbt og væsentlig opgave på læreruddannelsen. Projektet er velskrevet og dermed også velformidlet. Den faglige indsigt er ekstraordinær og træder tydeligt frem i opgaven - og til den mundtlige eksamen.

Det opmærksomhedsøkonomiske perspektiv er relevant lige nu, fordi diskussionen om brug af skærme - også i folkeskolen - både er væsentlig og aktuel. Og ved at læse Mads-Rumles projekt, så er læseren bedre klædt på til at se udfordringer og muligheder. Mads-Rumle inddrager væsentlig teori om emnet, præsenteret og velargumenteret udvalgt. Analysedelen er tilsvarende velovervejet og stringent opdelt, så pointerne træder tydeligt frem. Også til den mundtlige del af opgaven var der stor kvalitet og det var en faglig toppræstation, der ville have udløst en samlet vurdering på 13, hvis det havde været muligt."

Projektet kan hentes her:

Det opmærksomhedsøkonomiske perspektiv i folkeskolen

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.