Bachelorprojekt

Humor kan hjælpe elevernes kreativitet på vej

Katrine Bøndergaard Jensen er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om hvilken rolle brugen af humor mellem lærer og elever spiller i håndværk og design-undervisningen.

Lektor på læreruddannelsen ved VIA UC i Aarhus Thomas Rytter Jensen har indstillet Katrine Bøndergaard Jensen til Lærerprofession.dk for hendes bachelorprojekt med begrundelsen:

"Katrine Bøndergaard Jensens projekt tager afsæt i, hvorledes man som underviser kan benytte humor som et didaktisk værktøj i faget håndværk og design. Projektet belyser flot, hvorledes humor kan understøtte udviklingen af kreativitet hos eleverne. Et meget velskrevet projekt, som er teoretisk velunderbygget, originalt og imponerende."

I arbejdet med projektet har Katrine undersøgt, hvilken rolle humor har i håndværk og design-undervisningen, og hvordan man som lærer kan inddrage humor i arbejdet med at udvikle elevernes kreativitet.

Hent projektet her:

Humor i håndværk og design

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.