Bachelorprojekt

Praktiske erfaringer er vigtige for elevernes motivation i fysik/kemi

Julie Krog Nielsen og Sandra Nørager Jensen er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om, at eleverne ofte mister motivationen for læring i fysik/kemi, når teori fylder for meget, og praksis for lidt.

Lektor på læreruddannelsen ved Professionshøjskolen Absalon Karin Lilius har indstillet Julie Krog Nielsen og Sandra Nørager Jensen til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:

"Projektet undersøger blandt andet hvordan vi, med en neurologisk viden om ADHD-hjernen og hvordan musik påvirker den, kan tilrettelægge og differentiere musikundervisningen, så elever med ADHD får styrket deres deltagelsesmuligheder. Projektet demonstrerer viden og indsigt som rækker ud over musikfaget i folkeskolen, specialskoler og som også vil have relevans og interesse for undervisere på læreruddannelsen."

I projektet undersøges der, hvordan praksiserfaringer påvirker elevers motivation i fysik/kemi, og hvordan man kan øge deres engagement og interesse for disse naturvidenskabelige fag.

Hent projektet her:

Motivation i fysik/kemi

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.