Bachelorprojekt

Bachelor: Litteraturvalget i engelsk er ofte stereotypt

Sade Andria Zabala er indstillet til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt om de udfordringer engelsklærerene møder, når det kommer til at få bragt multikulturelle tekster i spil i undervisningen.

Lektor på læreruddannelsen ved UC Syd I Esbjerg Sofia Rontini har indstillet Sade Andria Zabala til Lærerprofession.dk for sit bachelorprojekt med følgende begrundelse:

"Projektet indstilles til prisen for årets bedste bachelor, fordi det på overbevisende vis behandler et underbelyst problemfelt i engelskfaget. Projektet er eksemplarisk i opbygning, undersøgelsesdesign og analyse, hvor velvalgt forskning og grundig empiriindsamling danner grundlag for besvarelse af problemformuleringen.

Projektet er nytænkende i forhold til engelsk som dannelsesfag. De fremførte pointer kan med fordel overføres til andre fag i skolen med henblik på multikulturel dannelse - dette gør projektet yderst relevant og vedkommende. Jeg synes det er et fremragende projektet."

I sit arbejde med projektet har Sade undersøgt hvordan engelsklærere går til multikulturel litteratur, og hvilke metodiske udfordringer dette kan have for lærerene.

Hent Sades projekt her:

English teachers use of and approach to multicultural litterature

Gode projekter

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere - lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.