Vi skal skabe bedre forhold for alle medlemmer

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-SUPPLEANT:

Heidi Yoma Rasmussen, 2630 Taastrup, kreds 16

2.-SUPPLEANT:

Thomas Bo Jensen, 2100 København Ø, kreds 10

STILLERE:

Klavs Nielsen, kreds 9 • Lene Jensen, kreds 10 • Peder Elmqvist,kreds 10 • Niels Damløv, kreds 15 • Steen Rosted, kreds 15 • MadsThranov, kreds 16 • Line Nykjær Larsen, kreds 16 • Rikke GrothKrumbach, kreds 16 • Vibeke Lynge, kreds 16 • Casper Christiansen,kreds 16 • Henrik Larsen, kreds 16 • Anne Kristine Juul, kreds 16 •Claes Hjort, kreds 25 • Vibeke Scheving, kreds 25 • LisbethPoulsen, kreds 14 • Martin Roals-Arbøl, kreds 14 • Klaus Petersen,kreds 14 • Thomas Lütken, kreds 14 • Jeanett Steen Thomsen, kreds14 • Christian Iversen, kreds 14 • Rasmus Illemann Bæk, kreds 14 •Gitte Høgh Greisik, kreds 14 • Nils Greve, kreds 15 • AndersToftager, kreds 14 • Morten Krüger Hansen, kreds 14 • LarsReeckmann, kreds 14 • Inge Lethan, kreds 14 • Vivian Korsgaard,kreds 14 • Pernille Sigvardsen Lundsgaard, kreds 14 • TorbenHesselager, kreds 14 • Vibeke Dall, kreds 14 • Lone Jensen, kreds14 • Morten Bo Larsen, kreds 14 • Ebbe Frilund Gjørup, kreds 14 •Helle Kaare Lindberg, kreds 14 • Lena Rydham Schmidt, kreds 14 •Tue Nicolaj Enig, kreds 14 • Vibeke Dinesen, kreds 14 • Kim Holm,kreds 14 • Casper Lauridsen, kreds 14

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg stiller op til hovedstyrelsen igen. Der er mange udfordringer, der skal arbejdes videre med. Her er de vigtigste:

Arbejdstid. Målet er en central aftale ved Overenskomst 18, der sikrer, at alle har en reel mulighed for at kunne levere god undervisning.

Vi skal imidlertid ikke lade være med at foretage os noget indtil 2018. Vi skal bruge det, der blev aftalt ved Overenskomst 15. Vi skal holde fast i, at arbejdstidspapiret skal evalueres både centralt, kommunalt og på skoleniveau for at forbedre forholdene på den enkelte skole. Samtidig skal vi bruge de gode eksempler, der efterhånden er fra nogle kommuner.

Folkeskolens økonomi. Vi skal kæmpe for, at økonomien til folkeskolen forbedres. Omprioriteringsbidraget er en bombe under kommunernes økonomi. Det betyder, at vi skal påvirke både Folketingets partier og kommunalbestyrelsen i den enkelte kommune. Her skal vi stille værktøjer til rådighed for kredsene. Vi skal sørge for, at de penge, der bevilges til skolen, også anvendes der. Det er ikke altid tilfældet nu.

Inklusion. Alle elever har ret til den rette undervisning. Hvis man vil inkludere 96 procent af alle elever, skal der være forhold og viden, der sikrer dette. Vi skal holde politikerne fast på, at inklusion ikke er en spareøvelse. Og vi skal evaluere, om 96 procent er det rigtige måltal.

Løn. Vi skal fortsat have reallønsudvikling. Lønnen centralt er aftalt frem til 2018. Lokalt skal vi samle de midler op, der er afsat til lokal løndannelse, og de skal udmøntes efter objektive og fremadrettede kriterier.

Reform. Vi får ikke ændret folkeskolereformen som helhed. Men vi skal forsøge at ændre på enkelt­elementer, så de bliver realistiske og fornuftige i en skolehverdag, ikke kun på et ministerpapir.