Jeg går ind i maskinrummet

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-SUPPLEANT:

Per Breckling, 7000 Fredericia, kreds 112

2.-SUPPLEANT:

Rikke Marie Vagn-Hansen, 7100 Vejle, kreds 113

STILLERE:

Ullis Wagnholt Johansen, kreds 112 • Lone Kleemann, kreds 112 •Malene Søgaard-Andersen, kreds 112 • Jørgen Vesterlund Jensen,kreds 112 • Carsten Kjær Jørgensen, kreds 112 • Christian LaursenEllekrog, kreds 112 • Anne Kongstad Andersen, kreds 112 • TrineKlavsen, kreds 112 • Carsten Bonde Jensen, kreds 112 • LisaMikkelsen, kreds 112 • Hanne Mols Pedersen, kreds 113 • Sigurd PindNielsen, kreds 113 • Lene Köhler, kreds 113 • Trine Fyn Rafaelsen,kreds 113 • Thomas Rasmussen, kreds 113 • Mads Kuhlmann Madsen,kreds 113 • Pernille Moesby Laursen, kreds 113 • Kristian RosendalHansen, kreds 113 • Jesper Starup Madsen, kreds 113 • Henrik Hviid,kreds 113 • Gitte Beierholm, kreds 113 • Birgit Emmery, kreds 113 •Else Antonsen, kreds 113 • Mustafa Purivatra, kreds 113 • LarsSøltoft Buur Holmboe, kreds 113 • Kim Jørgensen, kreds 103 •Flemming Lyhne, kreds 103 • Ulrikke Kalmeyer Bendtson, kreds 103 •Hans Henrik B. Madsen, kreds 103 • Hanne Bergholt, kreds 103 • JanWeismann Larsen, kreds 103 • Lene Thorsen, kreds 103 • LisbethLykke Christensen, kreds 103 • Karina Kruse, kreds 103 • Troels B.Olesen, kreds 103 • Joan Yvonne Tarp, kreds 100 • Maja GundermannØstergaard, kreds 100 • Peter Aaen, kreds 100 • Lars OvergaardLarsen, kreds 100 • Karsten Munk Nielsen, kreds 100 • KirstenKnudsen, kreds 100 • Jonas Tauman, kreds 100 • Carsten Poulsen,kreds 100 • Brian Petersen, kreds 100 • Hanne Lassen, kreds 100 •Vibeke Voetmann, kreds 100 • Trine Mørk, kreds 100 • Birgit Wille,kreds 100 • Anders Mischorr-Boch, kreds 100 • Lars StorgaardAndersen, kreds 100

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Alle huse, der var bygget på aftaler, blev jævnet med jorden med lockouten og regeringsindgrebet i 2013. De huse skal genopføres. Det kræver politisk styrke, strategisk evne og modet til at gå ind i maskinrummet. Jeg mener, jeg besidder de evner og det mod, der skal til for, at alle medlemmer af Danmarks Lærerforening kan få et arbejdsliv, hvor der igen er bedre sammenhæng mellem opgaver og resurser.

I hovedstyrelsen har jeg søgt nye løsninger for sikring af medlemmernes løn- og arbejdsvilkår. Jeg har praktiseret mine ideer i Esbjerg, hvor jeg sammen med kredsstyrelse og tillidsrepræsentanter har sikret medlemmerne et administrationsgrundlag med et maksimalt undervisningstimetal, en lønaftale, en praktikaftale, en aftale om fix- og flekstid og et timetal på forberedelsen. Modet til at gå i maskinrummet har båret frugt på det lokale plan.

Danmarks Lærerforening er for alle medlemmer, og jeg har i hele min hovedstyrelsesperiode haft nær kontakt til de mindre medlemsgrupper. Jeg har et mål om, at medlemmer af Danmarks Lærerforening engang kan udføre deres arbejde under rammerne af en central arbejdstidsaftale. Det vil jeg arbejde for, hvis medlemmerne giver mig mandat til fire år mere i hovedstyrelsen.

Folkeskolereformen bevæger skolen i en retning af konkurrencestatstænkningen, hvor alt skal måles og tælles, så vi kan sammenlignes nationalt og internationalt. Jeg har intet imod test i undervisningen; men det er helt galt at rangliste skoler nationalt og internationalt. Skolen skal ved siden af at uddanne også danne. »Vi lærer for livet, ikke for skolen«, som det så smukt står i Danmarks Lærerforenings logo.

Søg mit navn på folkeskolen.dk, hvis du vil vide mere - jeg har søgt at sætte spor.