Hovedstyrelse med afsæt i skolens hverdag

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-SUPPLEANT:

Birthe E. Cramon, 6752 Glejbjerg, kreds 104

2.-SUPPLEANT:

Helle Døj, 7600 Struer, kreds 127

STILLERE:

Helen Sørensen, kreds 121 • Kirsten Busk, kreds 122 • TorbenVoss, kreds 127 • Carsten Nielsen, kreds 105 • Thomas Birch, kreds127 • Keld Holmgaard, kreds 127 • Preben Huus, kreds 122 • HenrikKølbæk, kreds 121 • Morten Godske Jensen, kreds 121 • AnnetteRydder Henriksen, kreds 121 • Jeanne Sunesen, kreds 121 • LisbetAndersen, kreds 121 • Lone Hagelskjær Jensen, kreds 105 • GitteUth, kreds 105 • Michael Rich Hansen, kreds 105 • Tage KaadAndersen, kreds 105 • Esben Schmidt Fahlberg, kreds 104 • CarstenMortensen, kreds 104 • Kurt Oxlund, kreds 104 • Kirsten MariaKristensen, kreds 122 • Erling Roseth, kreds 127 • Gunnar H.Pedersen, kreds 127 • Finn Brask, kreds 127 • Vicki D. Pedersen,kreds 122 • Søren Lyngklip Strøm, kreds 127 • Solvejg Jensen, kreds127 • Claus Thomsen, kreds 127 • Lise R. Aggerholm, kreds 127 •Karsten Jørgensen, kreds 127 • Lotte Lundblad, kreds 127 • SteenMadsen, kreds 127 • Kim Bang Mose, kreds 127 • Per Olesen, kreds127 • Henrik Bak Grotkjær, kreds 127 • Carsten Davidsen, kreds 121• Rikke Binderup Damm, kreds 121 • Mette Henriksen, kreds 121 •Thomas Sass-Abildgaard, kreds 121 • Ketty Jensen, kreds 121 • OleNielsen, kreds 121 • Didde Rasmussen, kreds 121 • Sarah BurriThomsen, kreds 121 • Torben Pold Jensen, kreds 121 • TorbenHorshauge, kreds 121 • Camilla Højgaard Kristensen, kreds 121 •Frederik Røgen Noesgaard, kreds 122 • Karen Wikenhauser, kreds 122• Karsten Toft-Hansen, kreds 143 • Henrik Junge, kreds 143 • LeneJunge, kreds 143

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg vil arbejde for at finde kollektive løsninger, der skaber gode arbejdsvilkår og et godt arbejdsmiljø for vores medlemmer. Arbejdet i hovedstyrelsen har givet mig fagpolitisk erfaring, men jeg ser det som en styrke, at jeg to dage om ugen er på min skole. Her kan jeg i praksis se, hvilket pres en underfinansieret skolereform lægger på vores kolleger. Det skal vi have ændret.

Jeg tror ikke på hurtige udmeldinger og »snuptagsløsninger«. Akkurat som i undervisningen er det det lange seje træk, der skaber resultater. Det betyder, at vi som forening - på alle niveauer - skal være stærkt fokuseret på at udmønte de 15 punkter om arbejdstid. En svale giver ingen sommer - og de 15 punkter er ikke et fantastisk resultat, men det er et skridt i den rigtige retning - og så må vi i fællesskab tage kampen i de kommuner, som tror, at de 15 punkter er et inspirationsnotat.

Individuel forberedelse er en kronjuvel. Det er lærerens fundament for at skabe god undervisning, og den er kommet under voldsomt pres. Manglende tid til forberedelse er en væsentlig årsag til, at arbejdsmiljøet på mange skoler er presset. Kampen for at sikre fleksible og aftalte vilkår til forberedelse er helt afgørende.

Inklusion på basis af fællesskab og kvalitet er et godt mål, men ikke for enhver pris. Når det gennemtvinges uden plan og resurser, skal vi sige nej. Af hensyn til både de inkluderede, de andre elever - og den kollega, som skal gennemføre og stå på mål for kvaliteten af undervisningen.

Skolens udvikling er vigtig for os alle. For mig er prøver og test en naturlig del af undervisningen, men det har fået en alt for dominerende og styrende karakter. Jeg vil arbejde for, at folkeskolens brede formål - dannelsen - igen får en større betydning.