Din stemme for det gode lærerliv

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-SUPPLEANT:

Dorthe Kamp, 9230 Svenstrup, kreds 153

2.-SUPPLEANT:

Ravi Willesen, 6580 Vamdrup, kreds 111

STILLERE:

Henrik Hvirring, kreds 151 • Lene Nielsen, kreds 151 • DorteLykke Carstens, kreds 151 • Gert Willems, kreds 151 • AndersPetersen, kreds 111 • Kirsten Buhl Hattens, kreds 111 • KarenVestergaard, kreds 111 • Anette Kruse, kreds 111 • Anders Grubach,kreds 111 • Helle Beermann, kreds 159 • Helen Sørensen, kreds 159 •Lone Heldt, kreds 111 • Jakob Mikael Gislund, kreds 159TomKærgaard, kreds 159 • Jette Weinkouff, kreds 159 • Lene Ryssel,kreds 111 • Finn Kirkegaard, kreds 111 • Teis Madsen, kreds 111 •Jørgen L. Nielsen, kreds 111 • Lotte Dahl-Vedel, kreds 153 • JanKnærkegaard, kreds 153 • Lone Maria Jensen, kreds 153 • Torben HøghKaasby-Wang, kreds 153 • Mogens Randrup, kreds 153 • Birte Johnsen,kreds 153 • Christian Baastrup, kreds 153 • Jesper Vejergang, kreds153 • Hanne Ranum, kreds 153 • Anette Agerboe da Rosa, kreds 159 •Ena Anderson Hansen, kreds 159 • Dorthe N. Andersen, kreds 159 •Mette Bertel, kreds 152 • Morten K. Mikkelsen, kreds 152 • TinaBurmeister, kreds 152 • Søren Eriksen, kreds 152 • Henrik Nielsen,kreds 159 • Anne Dahl-Hansen, kreds 159 • Mads Christensen, kreds159 • Lars Bidstrup Hansen, kreds 159 • Kirsten Tranekær, kreds 150• Bodil Nielsen, kreds 150 • Camilla Hviid, kreds 150 • JensLindhardt Jensen, kreds 150 • Grete Andersen, kreds 150 • BoRogild-jensen, kreds 150 • Søren Jacobsen, kreds 150 • LasseJørgensen, kreds 150 • Tina Thomsen, kreds 159 • Helle WeileLarsen, kreds 159

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Fagpolitisk arbejde er og bliver et langt sejt træk, hvor vi hele tiden må søge indflydelse. Det kræver samarbejde. Kun ved at stå sammen om opgaven kan vi gøre en god skole bedre.

Vi skal fastholde og styrke fællesskabet i hele foreningen. Det gør vi gennem kollektive aftaler og aktiviteter, der skaber sammenhold, og hvor vi aktivt lytter - både til hinanden og til andre interessenter.

Vi skal agere den »kloge fagforening«, der handler proaktivt og sætter egne dagsordener. Vi skal kendes på det, vi er for, frem for det, vi er imod. Men vi skal også turde sige klart fra, når vi mødes med urimelige krav og forventninger.

Vi skal værne om folkeskolens enestående kvaliteter og arbejde for den fælles folkeskole med enhedsskolen og klassen som det bærende element. Folkeskolen må ikke miste sit dannelsesperspektiv og den ambitiøse målsætning om, at alle elever forlader skolen med en overbevisning om, at de duer til noget.

Vi skal fastholde, at inklusion er en god idé. Men hvis ikke rammerne er i orden, går det galt. Der er brug for massive investeringer blandt andet i inkluderende støtteforanstaltninger. Inklusion er en illusion, hvis folkeskolen fortsat udsultes økonomisk.

Vi skal bruge vores viden om det gode lærerliv, når vi lægger politiske strategier og arbejder for at sikre bedre arbejdsvilkår. Arbejdsmiljøarbejdet må opprioriteres i hele foreningen. Når vi styrker det gode lærerliv, skaber vi også en bedre folkeskole.

Jeg har deltaget i hovedstyrelsesarbejdet gennem 12 år. Det har været spændende og ofte udfordrende. Men jeg har både lyst til og mod på at fortsætte. Og jeg vil også fremover arbejde for, at vi styrker det gode lærerliv.

Du kan læse mere på min hjemmeside: 
www.larsbuskhansen.dk