Arbejdsmiljøet skal styrkes, så vi undgår stress og nedslidning

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-suppleant:

Jane Pilegaard, 3500 Værløse, kreds 11

2.-suppleant:

Nina Boertmann, 2100 København Ø, kreds 11

Stillere:

Klaus Møller, kreds 11 • Mette Grønlund Rosted, kreds 11 •Thomas Poulsen, kreds 11 • Kirsten Lauridsen, kreds 11 • NielsKorsgaard-Pedersen, kreds 11 • Connie Christensen, kreds 11 •Camilla Reuther, kreds 11 • Marie-Louise Holmen, kreds 11 • KirstenKubstrup, kreds 11 • Elizabeth Sørensen, kreds 11 • Henrik NymanOhnell, kreds 11 • Claus Brandt Jakobsen, kreds 11 • SussieJohansen, kreds 11 • Rie Rømer Villumsen, kreds 11 • Rune Bruhn,kreds 11 • Elena Fernandez Ruiz, kreds 11 • Kirsten WahlbergSørensen, kreds 11 • Gitte Hjorth Pedersen, kreds 11 • Ida Roholm,kreds 11 • Emil Pehrson, kreds 11 • Jamal Bakhteyar, kreds 11 •Ulla Jørgensen, kreds 11 • Peter Lorenz Marselis, kreds 11 •Frederik Nørup, kreds 11 • Stine Aagaard, kreds 11 • LeifJürgensen, kreds 11 • Joshua Mittleman, kreds 11 • Lars Hastrup,kreds 11 • Martin Christian Aas, kreds 12 • Anette Ekelund, kreds11 • Keld Mørch Andersen, kreds 11 • Monica Edelmann, kreds 11 •Hans Bugsgang, kreds 11 • Karina Leisin, kreds 11 • Kristina Sebro,kreds 11 • Morten Juncker Eriksen, kreds 11 • Henriette Mollerup,kreds 11 • Signe Lynge Skjerning, kreds 11 • Torben Casey Andersen,kreds 11

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

DLF skal være en stærk og nødvendig fagforening for alle medlemmer, og foreningen skal udvikle sig i dialog med medlemmerne. Hvis jeg genvælges til hovedstyrelsen, vil jeg arbejde for en styrket indsats på tre områder:

Et sundt arbejdsmiljø: Alt for mange lærere og børnehaveklasseledere bliver syge af at gå på arbejde, og generelt set er rammerne for kommunal velfærd presset efter mange år med minusvækst. Der er langt de fleste steder en manglende sammenhæng mellem de opgaver, vi forventes at løse, og de resurser der er til rådighed. Vi skal insistere på, at undervisning kræver den tilstrækkelige forberedelse, og på, at der centralt i kommunen og lokalt på den enkelte skole må prioriteres med udgangspunkt i kerneopgaven »undervisning«.

Vilkår for inklusion: For at folkeskolen skal være det inkluderende fællesskab, som alle ønsker, skal elever med vidtgående problemer mødes af lærere med de nødvendige specialundervisningskompetencer i klasser, hvor der er tilført de nødvendige resurser - det er desværre langtfra virkeligheden! Samtidig skal vi fastholde, at der fortsat er elever, hvor specialskolen er langt det bedste undervisningstilbud.

En stærk offentlig sektor: Det offentlige tilbud skal ikke være noget, der fravælges, hvis man har råd til et privat. Vi har brug for en folkeskole med høj faglighed og god undervisning til alle elever, en folkeskole, hvor samtale og demokratisk dannelse har en central placering, og hvor skolen har en væsentlig rolle i at sikre sammenhængskraften i samfundet. Rammebetingelserne kan vi ændre ved et tæt samarbejde med den øvrige fagbevægelse og ved at insistere på, at der lokalt og centralt skal tages politisk ansvar for velfærdssamfundet og for de ansattes arbejdsmiljø.