Ambitioner for en bedre folkeskole

Offentliggjort Sidst opdateret

1.-SUPPLEANT:

Marianne Toftgaard, 3520 Farum, kreds 26

2.-SUPPLEANT:

Thomas Agerskov, 2860 Søborg, kreds 20

STILLERE:

Morten Svenson, kreds 17 • Anne Jensen, kreds 17 • CarstenEriksen, kreds 17 • Pernille Dorph, kreds 17 • Niels Chr. Sauer,kreds 61 • Christian Nikolajsen, kreds 25 • Anders VendelboWillumsen, kreds 17 • Birte Dalsgaard, kreds 17 • Bodil Kornbek,kreds 17 • Anne Marie Dela, kreds 17 • Christian FaurholdtJeppesen, kreds 71 • Per Miller Lund, kreds 71 • Signe Schmidt,kreds 71 • Mette Lund-Hansen, kreds 71 • Christian Thøgersen, kreds71 • Poul Erik Killendahl, kreds 71 • Stig Haslund Jensen, kreds 71• Lars Johansen, kreds 71 • Wiwian B. Larsen, kreds 71 • CindyDellgren, kreds 71 • Martin Klausen, kreds 71 • Signe BilleMelgaard, kreds 26 • Lise Klint Eller, kreds 26 • MichaelPalmquist, kreds 26 • Finn Jensen, kreds 26 • Jeppe Dehli, kreds 19• Marie-Therese Rotbøl Ørum, kreds 19 • Lise Raymond Petersen,kreds 19 • Jens-Halvor Zoffmann, kreds 17 • Martin Ryum, kreds 19 •Christian Bamberg, kreds 19 • Signe Jacobe Haagensen, kreds 20 •Jørn Lau Utzon, kreds 20 • Lone Degn, kreds 20 • Mogens BadsbergJensen, kreds 20 • Signe Marie Nizam, kreds 20 • Jeannette SteenJensen, kreds 20 • Toke Scheel Guldberg, kreds 20 • MetteFredensborg Jørgensen, kreds 20 • Jesper Fischer-Møller, kreds 20 •Rune Ibsen, kreds 20

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

For mig er det afgørende at bevare ambitionerne for en bedre folkeskole, uanset hvor umulig en situation vi oplever at stå i. Der er brug for medlemmernes erfaring, ekspertise og kvalifikationer som fundament både for en velfungerende folkeskole og for de ambitioner, medlemmerne har på skolens vegne. Der er kun én fagforening, der samlet set kan løfte folkeskolen fra lovtekst til samfunds- og kulturbærende institution i praksis - det er Danmarks Lærerforening, men alene på baggrund af medlemmernes engagement og opbakning.

Derfor skal alvoren i den dagligdag, medlemmerne står med, omsættes til konkrete løsninger, der dels imødegår de mange paradokser, der er resultatet af folkeskolereformen, dels giver helt konkrete forbedringer i rammerne for arbejdet. Vi skal være konkrete og melde tydeligt ud. Det vil jeg arbejde for.

Vores professionsideal og principprogram skal oversættes, så medlemmerne bliver klædt bedre på til at handle i arbejdet. Den væsentligste faktor for at samle medlemmerne og give dem tryghed til at handle er stærke og kvalificerede tillidsrepræsentanter. Ordet tillidsrepræsentant har betydning i den virkelighed, vi står med i dag. Det er helt afgørende, at medlemmer på arbejdspladserne - uanset om der er lokalaftaler eller ej - oplever, at tillidsrepræsentanten, kredsen og DLF centralt er tæt på.

Jeg vil arbejde for en folkeskole med indhold, der ledes - ikke styres - hvor det igen er tydeligt, at lærere og skoleledere er fælles om opgaven. En folkeskole, der genrejser respekten for og opbakningen til såvel skolen som medlemmerne.

Vi skal fastholde vores ambitioner for en bedre folkeskole - det gør jeg - og jeg stiller mig hermed til rådighed som kandidat til hovedstyrelsen.