Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
En lærers ubændige virketrang
og virkelyst ses altså gang på gang.
Er andre i tvivl, sku' man bede dem om
at kigge engang på SkoleKom.
Her konfereres og er debat
om stort og småt og dit og dat.
Her udveksles morgen og dag og nat
erfaring, ideer, og der er chat
om al undervisning og skolefag,
om Grundtvig, om hvad Anders Bondo sa',
om materialer og gode idéer.
Ja, der er ej grænser for, hvad man ser
af sjove ikoner for lidt at hvert.
Her gives der ud af, hvad man har lært,
og andre kan spørge, hvis ting er for svært.
Se loppemarked og kursusopslag
og lidt om tillæg, som man burde ha'.
Og savnes der hjælp til et krybbespil,
ideer til ferier (for de må jo til!)
og inspiration til en ny roman,
input til udformning af læseplan, så spørges og svares blandt alle, som
er lærere, og som har SkoleKom.
Og hvis nu det hele er lidt for fjernt,
så kan man på skolerne helt internt
få snakken i gang. Tryk på et ikon,
find meninger, viden, information.
Man burde bestemt reklamere om,
hvad lærerne yder på SkoleKom.
For se dog på tidspunktet, hvor vi skrev
et indlæg - ja, hvor der omsider blev
en stund til at deltage i debat,
i udveksling og i en lille chat.
Der sker nemlig, når vi til sidst har fri.
Og hvad er det, man hermed mon vil si'?
Jo, vi sidder hjemme og skriver løs.
Hvor er lærerstanden dog mageløs.
Vi går skam på nettet, betaler selv
vor adgang til SkoleKom. Sikken't held
at denne ubændige virketrang
er selvfinansieret ... gang på gang!
Fru Fische