Nina Marghrete Boertmann kommer fra Utterslev Skole, København og er medlem af kredsbestyrelsen. Hun underviser i dansk.

Delegeret: Hvor skal tiden komme fra?

Nina Margrethe Boertmann, København, delegeret på Kongres 2013, underviser i dansk på Utterslev Skole. Hun er bekymret for, hvordan hun og hendes kolleger fremover kan få tid til skoleudvikling.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Jeg kommer fra en skole, hvor vores skoleledelse har meldt offentligt ud, at de mener, lærerne gør et godt stykke arbejde  Så jeg er nok i en anden situation end mange andre, for jeg har haft min ledelses fulde opbakning - også under konflikten", fortæller Nina Margrethe Boertmann, som er lærer på Utterslev Skole i København.    "Det præger selvfølgelig også et lærerværelse efterfølgende, men det ændrer ikke ved at lovingrebet også rammer os". Efter indgrebet og med udsigt til store ændringer med en reform, er det især manglende tid, der optager hende og kollegerne.

Delegeret: Tilstedeværelse kan være min garanti

"Vi er rigtigt, rigtigt bekymrede over, hvordan det vil gå efter lovindgrebet og reformen. Vi er en meget udviklingsorienteret skole, og der har man brug for tid til samarbejde", fortæller Nina Margrethe Boertmann. Hun er delegeret for Københavns Lærerforening på DLF's kongres i Falkoner Centeret.

Hun er bekymret for, hvornår det skal foregå.

"Normalt, når man laver udvikling, så af sætter man tid til det. Der bliver jo lagt op til en hel masse forandringer. Det kan godt være, at Christine Antorini siger, at reformen blot er justeringer, men det bliver en stor indgriben hos os, der er en afdelingsopdelt skole."