Foto: Thomas Arnbo
"Lærerne kæmper for ordentlig kvalitet"
Katrine Vinther Nielsen, Aarhus Lærerforenings kredsstyrelse. Lærer på Beder Skole og kongresdelegeret i tre år:
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Hvad går godt ude på jeres skoler lige nu?
"Når jeg står i klassen med kolleger, så går det rigtig godt. Det, vi har sammen med børnene, kører godt, når vi åbner verden sammen med eleverne, når de reflekterer og arbejder. Kernen i folkeskolen, når vi gør en forskel, samværet, undervisningen - dét fungerer".
"Udfordringen er, at der ikke er balance mellem krav og resurser. Når kolleger kommer og fortæller, at de er bekymret for kvaliteten i undervisningen og for inklusionen. Engagerede lærere kæmper for ordentlig kvalitet, for at se alle børn og arbejde inkluderende, men rammerne muliggør det ikke, og ledelsen står magtesløse, når lærerne kommer til dem. For de har ingen ekstra resurser at gøre godt med".
"Flere skoler er godt i gang med paragraf 16b" "Dejligt, når undervisningen lykkes" "Store forskelle på hvad der lykkes på skolerne""Vi har ikke tid nok""Stop New Public Management"