Foto: Henrik Ankerstjerne Hermann
"Dejligt, når undervisningen lykkes"
Pernille Dunk Larsen, Borup Skole:
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Hvad er de største udfordringer lige nu?
"Det er meget godt, at politikerne fortæller om alt det gode, skolen kan og har muligheder for - også med reformen. Men så får jeg lyst til at spørge: Hvordan skal det kunne lade sig gøre? Hvordan skal vi få tid til det?".
"Vi taler tit på lærerværelset hos os om, hvordan vi kan få planlagt noget god undervisning med de krav, der er. Og så det med at se børnene. Jeg tror, vi alle sammen nogle gange har følelsen af, at der er nogle, vi svigter. Det går lige i hjertet, og det er ikke altid de svage børn. Det er nogle ufatteligt lange skoledage. Vi kommer alle sammen så godt forberedte, vi nu kan være, men vi ved også godt at når vi selv har været på kursus i seks timer, så er man jo helt ødelagt, når de til sidst kommer med gule post-it's og siger: Nu skal vi lige slutte af med en leg".
Hvad gør dig glad?
"Det er vel det, der altid har glædet lærerne: når man har fornemmelsen af at undervisningen lykkes, for vi får heldigvis stadig lavet masser af god undervisning. Men når eleverne er engagerede, og man få dem med, og man ser at de rykker sig".