Forskning

Forskning: Lærere vil hellere have Mathias end Yousef som ny elev

I en ny undersøgelse har 1.264 lærere svaret på, om de ville have en ny dreng med indlæringsvanskeligheder i klassen. I den ene halvdel af spørgeskemaerne hed drengen Mathias, i den anden halvdel Yousef. Resultatet var, at lærerne var mere tilbøjelige til at optage Mathias i klassen end Yousef. Mens 54,5 procent af lærerne var ’meget enige’ eller ’enige’ i, at de kunne rumme Mathias i deres klasse, gjaldt det 44,9 procent, når drengen hed Yousef, skriver Politiken.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Politiken.dk: "Forskning: Folkeskolelærere vil hellere have Mathias end Yousef som ny elev i deres klasse"