"Når de har talt usandt gennem hele forløbet, er der ikke noget, der garanterer at de skulle tale sandt nu", siger Alex Ahrendtsen, men han indkalder alligvel finansministeren, beskæftigelsesministeren og undervisningsministeren i samråd på baggrund af folkeskolen.dk's aktindsigts-artikler

Alex Ahrendtsen kalder tre ministre i samråd

Dansk Folkepartis Alex Ahrendtsen indkalder nu finansministeren, beskæftigelsesministeren og undervisningsministeren i samråd. Det sker på baggrund af de artikler, som folkeskolen.dk i dag bringer om den hemmelige drejebog for lovindgrebet i forårets lockout af lærerne og det 60 sider lange presseberedskab til regeringspartiernes ordførere, der skulle værne dem mod pressens kritiske spørgsmål.

Offentliggjort

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

"Jeg vil gerne indkalde finansministeren, beskæftigelsesministeren og undervisningsministeren i samråd på baggrund af de nye oplysninger, som er afdækket på folkeskolen.dk den 18. oktober 2013", meddeler Alex Ahrendtsen, Dansk Folkepartis undervisningsordfører. Han vil have ministrene til at forholde sig til følgende:  

"1. Ministrene bedes gøre rede for, hvordan regeringen fra start til slut planlagde lovindgrebet i forbindelse med lockouten af lærerne. 2. Ministrene bedes svare på, hvorfor man på samråd i forbindelse med 1. behandlingen af lovindgrebet afviste, at der lå en drejebog for hele forløbet."

Alex Ahrendtsen er dog bange for, at ministrene på samrådet vil komme med en ny omgang "sludder for en sladder", som han kalder det.

"Når de har talt usandt gennem hele forløbet, er der ikke noget, der garanterer, at de skulle tale sandt nu. Men jeg håber selvfølgelig på en sand redegørelse for hele forløbet. Det synes jeg egentlig, at ministrene skylder lærerne", siger han til folkeskolen.dk 

Afsløring: Her er drejebogen til lærer-lovindgrebet