Foto: Ricki John Molloy
»Aggressive reaktioner«
»Er det min tur nu?« spørger Frederik, som underviser i tysk og engelsk. Og det er netop blevet Frederiks tur til at præsentere teamet for en udfordring fra sin undervisning.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Farvel til mobning
»Min historie handler mere om en udfordring med en enkelt elev og ikke flere. Jeg har nemlig en elev i min klasse, som er lidt socialt udfordret. Han har svært ved at afkode de andre«, fortæller Frederik, som er tydeligt berørt af, at han har svært at integrere eleven i sine timer.
(rettet 23/10, red.)
Han trækker på skuldrene og kigger spørgende på de to resursepersoner for enden af bordet. Gitte fortæller, at det er godt med så forskellige historier, som drejer sig om både en klassekultur, gruppedynamikker og enkelte elevers udfordringer.
»Jeg har for eksempel svært ved, hvor jeg skal placere ham under gruppearbejde, for hvem kan han bedst med? Det er jo synd for ham, og han skal jo også trives i de situationer«, siger Frederik.
Over for teamet forklarer han afsluttende, at det desværre påvirker hele klassedynamikken, og han håber, at en indsats på klasseniveau kan være løsningen.