Forskning
Ny forskning i skolepædagogernes rolle i skolen efter reformen
"Pædagogerne skal blive bedre til at blive klar over og formulere, hvad de kan, for så længe pædagogerne er usikre på deres kompetencer og rolle, så kan du ikke få et ligeværdigt samarbejde mellem de to professioner i skolen", siger lektor Niels Rosendal Jensen fra DPU, der i dag udkommer med en forskningsrapport finansieret af pædagogenes forbund BUPL om skolepædagogernes rolle i arbejdet med særligt de lavt præsterende drenge i folkeskolen.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Skolepædagoger kommer ubevidst til at kopiere lærere
E-bog: Hvad hæmmer hhv. fremmer skolepædagogers samarbejde om stærke faglige fællesskaber for lavt præsterende drenge i indskolingen?