Uddannelsen skal ikke ændres nu
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
'Formanden for Dansk Magisterforenings seminarieafdeling, Klaus Kaae, erkender, at undersøgelsen er blevet overdimensioneret i medierne'.
Sådan lød slutningen på Folkeskolens artikel om læreruddannelsen i sidste uge.
Klaus Kaaes argumentation kom ikke med. Den lyder:
'Målet har været at skærpe opmærksomheden på de problemer, der er, så man sikrer, at der bliver samlet erfaringer op. Et af de centrale problemer, som man ikke behøver at vente med at evaluere på, er, at de studerende er blevet så pressede, at de forholder sig som elever. Det har uden tvivl forringet det faglige udbytte'.
Seminarielærerne ønsker ikke, at undersøgelsen fører til, at man går i gang med at ændre uddannelsen. Det bør vente, til der er gennemført en rigtig evaluering.