Folkeskolen må ikke
blive udvandet
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Lærer Mads Kyrsting stiller op i DLF's kampagne, fordi den forhåbentlig kan forandre noget. Han er interesseret i, at folkeskolen bliver det primære skolevalg for alle og den absolut bedste institution med den bedste undervisning.
»Jeg er rigtig glad for, at DLF laver en kampagne, der tager udgangspunkt i os lærere, der står ude på skolerne dagligt og knokler for at lave den bedste undervisning«, siger Mads Kyrsting, der har været lærer i ti år.
Han arbejder på Ny Hollænderskolen på Frederiksberg, og han er enig i de fire områder, som kampagnen sætter lys på. At færre elever i klassen forbedrer elevernes læring, at eleverne har ret til en lærer, der er uddannet i faget, at de har ret til at få mindst det vejledende timetal, og at der er plads til alle i undervisningen.
»Forskningen viser, at eleverne lærer mere, hvis lærerne er fagligt kompetente. Det gælder både deres fag, det pædagogiske arbejde og den didaktiske forståelse. Det betyder alt«, mener Mads Kyrsting.