Forskning

Clearinghouse udarbejder review om inklusion

Offentliggjort

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning går nu i gang med en systematisk kortlægning - et såkaldt review - af, hvad der findes af forskning om inklusion af skoleelever med særlige behov. »Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen« hedder reviewet.

»Formålet er at undersøge den nationale og internationale forskning for at finde sikker viden om, hvilke pædagogiske foranstaltninger der har positive virkninger ved inklusion i grundskolen«, fortæller forskningsleder og lektor Michael Søgaard Larsen.

Studier fra Skandinavien, EU-lande, Schweiz, USA, Canada, New Zealand og Australien vil blive inddraget i reviewet.