Foto: Jesper Knudsen
Nyt fra Folkeskolen
For første gang har Folkeskolen fået en debatredaktør. Naja Dandanell
begyndte 7. august i en nyoprettet stilling, som vidner om, at debat er
kernestof for Folkeskolen.
Naja Dandanell har beskæftiget sig med
skoleverdenen i en årrække. I 2017 var hun med til at søsætte Politiken Skoleliv,
som skiftede navn til Skolemonitor. Her var hun souschef og redaktør i fire år.
I 2021 blev Naja Dandanell hentet til A4
Medier, hvor hun har haft ansvaret for at løfte det journalistiske indhold. Et
hovedfokus var netop debatstoffet, blandt andet på A4 Uddannelse. Før da har
Naja Dandanell også dækket uddannelsesstoffet på Jyllands-Posten, ligesom hun
har en fortid som politisk journalist hos både Berlingske og Information.
Naja Dandanells vigtigste opgave bliver at
skabe et debatunivers, som på samme tid dyrker erfaringsudvekslingen mellem
skoleprofessionelle og kan sætte brede dagsordener.
_____________________
”Folkeskolens
debat er unik, og det er en drømmeopgave for mig at få ansvaret for at løfte
den sammen med alle de gode bloggere og debattører. Der er både de helt
lærernære indlæg og de store skolepolitiske dagsordener", siger
Naja Dandanell.
Folkeskolens
kommercielle afdeling er også blevet styrket med en ny medarbejder. 1. august
begyndte Filip Wallfält som key account manager i Folkeskolens
kommercielle afdeling, der blandt andet står for salg af annoncer til det
trykte magasin og Folkeskolens digitale
kanaler.
Filip Wallfält kommer med solid erfaring fra
foreningsverdenen, hvor han har skabt betydelige resultater. De seneste tre år
har han beklædt stillingen som salgs- og marketingchef hos Dansk
Aktionærforening, hvor han har ledet opbygningen og udviklingen af salgs- og
marketingaktiviteter på forskellige platforme. Før sin tid hos Dansk Aktionærforening var Filip Wallfält omkring Politikens
annonceafdeling.
”Der findes næppe en mere tilfredsstillende
opgave end at arbejde for de værdier, der kæmpes for i den danske folkeskole”,
siger Filip Wallfält.