Nyt fra Folkeskolen

For første gang har Folkeskolen fået en debatredaktør. Naja Dandanell begyndte 7. august i en nyoprettet stilling, som vidner om, at debat er kernestof for Folkeskolen.

Naja Dandanell har beskæftiget sig med skoleverdenen i en årrække. I 2017 var hun med til at søsætte Politiken Skoleliv, som skiftede navn til Skolemonitor. Her var hun souschef og redaktør i fire år. 

I 2021 blev Naja Dandanell hentet til A4 Medier, hvor hun har haft ansvaret for at løfte det journalistiske indhold. Et hovedfokus var netop debatstoffet, blandt andet på A4 Uddannelse. Før da har Naja Dandanell også dækket uddannelsesstoffet på Jyllands-Posten, ligesom hun har en fortid som politisk journalist hos både Berlingske og Information. 

Naja Dandanells vigtigste opgave bliver at skabe et debatunivers, som på samme tid dyrker erfaringsudvekslingen mellem skoleprofessionelle og kan sætte brede dagsordener.

_____________________ 

Folkeskolens debat er unik, og det er en drømmeopgave for mig at få ansvaret for at løfte den sammen med alle de gode bloggere og debattører. Der er både de helt lærernære indlæg og de store skolepolitiske dagsordener", siger Naja Dandanell.

Folkeskolens kommercielle afdeling er også blevet styrket med en ny medarbejder. 1. august begyndte Filip Wallfält som key account manager i Folkeskolens kommercielle afdeling, der blandt andet står for salg af annoncer til det trykte magasin og Folkeskolens digitale kanaler. 

Filip Wallfält kommer med solid erfaring fra foreningsverdenen, hvor han har skabt betydelige resultater. De seneste tre år har han beklædt stillingen som salgs- og marketingchef hos Dansk Aktionærforening, hvor han har ledet opbygningen og udviklingen af salgs- og marketingaktiviteter på forskellige platforme. Før sin tid hos Dansk Aktionærforening var Filip Wallfält omkring Politikens annonceafdeling. 

”Der findes næppe en mere tilfredsstillende opgave end at arbejde for de værdier, der kæmpes for i den danske folkeskole”, siger Filip Wallfält.