Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk: Årets nominerede lærere og lærerstuderende er nu fundet

Den 15. november findes vinderne for årets bedste PD- og lærerbachelorprojekter.

Offentliggjort Sidst opdateret

”Det er et vanvittigt højt niveau i år. De studerende har været gode til at bruge deres bachelorprojekt til at undersøge et emne og blive klogere, og de overrasker i deres valg af originale emner”.

De rosende ord om de lærerstuderendes afsluttede projekter kommer fra lektor Solveig Troelsen, projektleder på lærerprofession.dk, som hvert år offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og den pædagogiske diplomuddannelse.

”Ikke to projekter har været ens i år, og dommergruppen kunne have nomineret dobbelt så mange”, siger Solveig Troelsen.

Eksaminatorer og censorer har indstillet projekterne, hvorefter en uafhængig dommerkomité udvælger vinderne. I år finder prisfesten sted den 15. november.

Bachelorprojekter:

Emma Didriksen og Sofie Bak: ”Regnestrategier i procent”

Anna Hamborg Pedersen: ”Kreativitetsfremmende musikundervisning”

Casper Thaarup og Line Ramsing Nielsen: ”Frokostpausen i folkeskolen”

Katrine Bøndergaard Jensen: ”Humor i håndværk og design”

Anne Cecilie Kjær Bendtsen og Ida Staal Højer Christensen: ”Man er jo ikke kun ordblind i dansk”

Birgitte Vestergaard Frost: ”Lyst til lyd – æstetisk fonetik”

Lasse Vikkelsø Dvinge og Rasmus Sommer Simons: "Måske ChatGPT faktisk godt kan hjælpe lidt"

Frida Koustrup Palmgren: ”Eleven i teksten – resonanser i mødet mellem lærer, elev og tekst” 

Joël Pascal Rombach og Sofie Lund: "Funktionel social læring"

Mette Klyver Jørgensen og Nicolaj Børager Jensen: ”Højt begavet og hvad så?”

PD-projekter:

Stine Krarup Nielsen: ”Kan fagudvalget få problembaseret matematikundervisning til at blomstre?”

Sandra Christensen: ”Naturfag i fremtiden”

Mie Dalsgaard: ”Det tænkende klasserum”

Mette Hejn: ”Undringsorienteret natur- og teknologiundervisning”

Katrine Støve Skydsgaard: ”Forudsætninger for skoleudvikling på en folkeskole Københavnsområdet”

Christina Folkmann: ”Mobilpolitik og børneperspektiver”

Julie Hardbo Larsen: ”Hvordan klæder vi forældrene på?”

Maria Christensen: ”Inddragelse af børneperspektivet i skriftsprogsundervisningen og skriftsprogs-undervisningens udviklings- og dannelsespotentiale for elever med ASF”

Særpris om skolens sprog/sprog i skolen:

Anne-Line Kristensen og Frederik Lund Kjeldsen: ”Translanguagings plads i engelskundervisningen"

Nuka Oldenburg Lynge: ”Dansk som andetsprog: Elevers motivation i danskfaget”

Ann Timm og Benedikte Lynderup: ”Andetsprogselever i Det Tænkende Klasserum i matematik”

Anne Sophie Hougaard Jensen og Louise Leth Jensen: ”En legende tilgang med fokus på mundtlighed og deltagelse i tyskundervisningen” Man er jo ikke kun ordblind i dansk”

Birgitte Vestergaard Frost: ”Lyst til lyd – æstetisk fonetik”

Lasse Vikkelsø Dvinge og Rasmus Sommer Simonsen: ”Måske ChatGPT faktisk godt kan hjælpe lidt”

Anton Tinghøj Honoré og Jacob Stochholm Wæhrens: ”SkoleGPT i engelskundervisningen”

Helene Møller Kongsgaard og Jens Thestrup Toft: ”Guidet fælleslæsning med flersproget litteratur i engelsk”