Arbejdsmiljø
"Jeg fik sådan en lidt frysende fornemmelse, men også en lidt klaustrofobisk fornemmelse af, at der ikke er noget at gøre”, fortæller lærer Sune Langdal om dengang en elev oprettede en falsk TikTok-konto i lærerens navn.
Genrefoto: JackF
Elev oprettede falsk profil: Pludselig var lærer på TikTok
”Ved du godt, at du har en profil på TikTok?”, spurgte en
elev en dag Sune Langdal.
Det vidste han ikke, og selvom indholdet viste sig at være harmløst,
løb det læreren koldt ned ad ryggen, fortæller han
til magasinet Frie Skoler.
”Det er grænseoverskridende, at der foregår noget, som man
ikke kan styre – noget der er er ude af ens kontrol. Jeg fik sådan en lidt
frysende fornemmelse, men også en lidt klaustrofobisk fornemmelse af, at der ikke
er noget at gøre”, siger Sune Langdal.
Han endte med at finde ud af, hvem der stod bag og fik en undskyldning fra både eleven og forældrene, der tog sagen meget
alvorligt, fortæller han.Men han mener, det er nødvendigt, at elever og forældrene kender reglerne
for digitale krænkelser og kender skolens politik på området.
Se Frie skoler nr. 1, 2024