Jeppe Dørup er lærer og TR på Nyborg Heldagsskole. Klik på næste billede. Foto: Hung Vu
Vi kan se, hvornår en kollega har brug for en pause
"Vi har en helt fast struktur med 45 minutters undervisning og 15 minutters pause. Men vi lærere er sammen med eleverne hele dagen fra klokken 8 til 15. Når jeg holder pause, spiller jeg bordtennis med en elev. Vi er nærmest som en familie. Der holder man jo heller ikke pause på den måde", siger Jeppe Dørup - lærer og TR på Nyborg Heldagsskole.
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
"Vi er gode til at hjælpe hinanden, og der er forståelse for, at man kan have brug for at sidde og kigge ud i luften et øjeblik. Vi kender også hinanden godt, så vi kan se, hvornår en kollega har brug for en pause".
"Vores elever er afhængige af os. De har AKT-problemer, så det de har sværest ved er faktisk at holde pause. De er bedst til undervisning, hvor de ved, hvad der skal ske. Derfor planlægger vi alt. Også pauserne".
"Stress er det værste, der kan ske her. Men vi har da haft nogle, der gik ned med stress. Når det er vanskeligt her, så er vores eksterne supervision rigtig god. Vi har også skemalagte møder hver uge i vores makkerskab og stor-teamet har fastlagt møde hver måned".