Skoleleder savner udspil fra kommunen
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Kildevældsskolens leder, Jørgen Bang, oplevede ligesom lærerne, at der var et stykke arbejde, der skulle gøres efter lockouten. »Nogle lærere følte sig nedgjort i den politiske debat. De knokler hver eneste dag, og så får de at vide, at de ikke laver noget. Det andet var usikkerheden om, hvordan verden bliver videre frem. Og den usikkerhed er der jo stadig«. Han håber, at han snart får mere at vide fra kommunen, for i øjeblikket ved han reelt ikke, hvilke rammer han skal udvikle skolen inden for.
Jørgen Bang har oplevet, at lærerne også i tiden efter lockouten har været meget positive i samarbejdet med ledelsen, og at de i høj grad har været åbne over for at få løst opgaven med den mistede undervisning. Han glæder sig også over den nye Med-udvalgsstruktur, hvor lærere og ledelse sammen kan arbejde på de nye tiltag.
»Min største udfordring som leder er - på trods af en vanskelig situation med både en ny arbejdstidsaftale og en ny folkeskolereform - i samarbejde med personalet at videreudvikle skolen og samtidig fastholde et højt engagement og glade og vidende børn. Vi har jo ikke fået de nemmeste odds«.