Forskning

Vi må ikke opgive inklusionen. Men vi er nødt til at gribe det anderledes an, mener lektor ved DPU Lotte Hedegaard Sørensen, der står bag en ny forskningsoversigt målrettet praktikere.

Forskningsoversigt sætter spot på inklusion

DPU gennemgår i en ny e-bog international forskning i inklusion. "Vi har ikke været tilstrækkeligt ydmyge over for opgavens kolossale omfang", mener Lotte Hedegaard-Sørensen, lektor ved DPU og kvinden bag gennemgangen.

Offentliggjort

Pædagogiks Indblik

'Inklusion og eksklusion i undervisningen' af Lotte HedegaardSørensen er den 14.  forskningsoversigt i DPU, AarhusUniversitet og Nationalt Center for Skoleforsknings e-bogsserie'Pædagogisk indblik'. 'Pædagogisk indblik' er skrevet direkte tillærere, undervisere, pædagoger, ledere, konsulenter,beslutningstagere, forvaltninger og alle andre, der beskæftiger sigmed pædagogik eller uddannelse i praksis.

Forskningsoversigten om inklusion og eksklusion i undervisningengiver overblik over den eksisterende skandinaviske oginternationale forskning på området og henvender sig især tillærere, ressourcepersoner, skoleledere, PPR-medarbejdere og andre,der arbejder professionelt med eller interesserer sig forinklusion.

E-bogen fås gratis her

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.