Kvalitet eller effektivitet
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Sidste torsdag var der, som det hedder så smukt på demokratisk Folketings-dansk: 'Forespørgsel til forskningsministeren, undervisningsministeren og arbejdsministeren af Aage Frandsen (SF) m.fl. om den indholdsmæssige kvalitet i uddannelserne og sammenhængen mellem de forskellige uddannelser.'
Mener regeringen, at kvalitet er lig med effektivitet, spurgte Aage Frandsen med henvisning til embedsmandsrapporten fra juni 'Kvalitet i Uddannelsessystemet'. Han fik ikke et klart svar, men dog en daglang debat om de nye tendenser i uddannelsespolitikken. Han er utryg ved undervisningsminister Margrethe Vestager, siger han til Folkeskolen. Hun har for meget en uddannelsesøkonomisk tankegang, der trækker mod højre.
- Frank Dahlgaard roste hende to gange under debatten, og det gør han jo ikke uden grund, siger Aage Frandsen.