Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
'Pædagogiske team lyder jo godt nok, men kan også føles som lidt af en belastning, hvis møderne i dem flere gange om ugen æder noget af den ikke-frihed, men fri tid, som lærerne hidtil har kunnet disponere selvstændigt over som lidt af guleroden i et job, hvor det som bekendt ikke er lønnen, der er det, og hvor heller ikke ferieprivilegierne er, hvad de engang var, sammenlignet med andre lønmodtagergruppers stadig længere ferier'. Sådan skriver Connie Hedegaard, journalist på DR2, i Politiken den 20. januar. I sidste uge interviewede hun i 'Deadline' to unge lærere - én, der var holdt op i skolen, og én, der havde valgt at blive.
'Lærernes tålmodighed er ikke, hvad den har været', skriver Hedegaard. 'Nødråbet kan ikke fremsættes meget tydeligere, før endnu flere begynder at protestere med fødderne: Ved at søge væk fra folkeskolen til andre græsgange'.