Inklusion
izusek
Lærer i kronik-hyldest til de 90 procent af eleverne i folkeskolen, han ikke har tid til
"Jeg er lærer i folkeskolen, og hver dag ser jeg dette mønster: 90 procent af min tid går til 10 procent af eleverne. Ikke fordi jeg ikke ønsker at hjælpe de elever, der har behov for ekstra støtte – det er en vigtig del af mit arbejde. Men det efterlader en ubalance. For mens de ’kedelige’ elever måske ikke råber på opmærksomhed, har de også brug for at blive set, anerkendt og værdsat", skriver folkeskolelærer Tobias Bennedsen i en kronik i Politiken i dag.
"Det kræver noget særligt at være en af de sidste 90 procent. Det kræver, at man kan stå i skyggen af andres behov og acceptere, at ens egne små sejre måske ikke får samme opmærksomhed".
Politiken.dk: "Frustreret folkeskolelærer: 90 procent af min tid går til 10 procent af eleverne"