Udfordringer...

…bliver der masser af - både i lærerjobbet og for DLF

Offentliggjort

stillere

Førstesuppleant: Birthe E. Cramon kreds 104

Andensuppleant: Thomas Birch kreds 127

Stillere:  

Carsten Nielsen kreds 105

Inger Engholm Hjort kreds 122

Torben Voss kreds 127

Helen Sørensen kreds 121

Catarina Foght kreds 104

Helle Døj kreds 127

Keld Holmgaard kreds 127

Bodil Rønn kreds 127

Finn Brask kreds 127

Erling Roseth kreds 127

Anette Lillevang kreds 127

Kurt Leonhard Oxlund kreds 104

Esben Schmidt Fahlberg kreds 104

Carsten Mortensen kreds 104

Julius Svendsen kreds 104

Preben Huus kreds 122

Kristian Nilsson kreds 122

Kirsten Busk Pagaard kreds 122

Jørn List Kristensen kreds 122

Tommy Laursen kreds 105

Lone Hagelskjær Jensen kreds105              

Ebbe Eg kreds 105

Henning Kaltoft kreds 105

Annette Rydder Henriksen kreds 121

Verner Kihm Baltzer kreds 121

Lisbet Andersen kreds 121

Jeanne Sunesen kreds 121

Svend Albrektsen kreds 121

Solvejg Vorre Siems kreds 127

Solveig Strunck kreds 121

Anders Christensen kreds 140

Inger Østlund kreds 122

Kent Graversen kreds 122

Henrik Kjær kreds 122

Esben Sørensen kreds 122

Bjarke K. Overgaard Hansen kreds 121

Annette Vejs kreds 121

Ole Nielsen kreds 121

Kristina Taaning kreds 121

Sisse Merete Lymann Jensen kreds 121

Henrik Kølbæk kreds 121

Mette Yding Olsen kreds 121

Jørn Sloth Andersen kreds 121

Birthe Puggaard kreds 121

Bo Stoltenberg Petersen kreds 121

Lisbeth Hangaard kreds 121

Poul Salhøj kreds 121

Dorthe Skou Larsen kreds 127

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg genopstiller til hovedstyrelsen og ser det som afgørende, at de beslutninger, vi træffer, har rod og afsæt i den virkelighed, som medlemmerne oplever i deres arbejdsliv.

 

Hvis jeg bliver valgt vil jeg have fokus på

 

  • At vi på alle fronter arbejder for at sikre, at der er arbejde til vores medlemmer

 

  • At styrke vores fokus på, at det er lærerne, der underviser. Der er luftige tanker om noget andet - men forskningen viser entydigt, at det er lærerens kompetencer, som er afgørende for elevernes udbytte af undervisningen

 

  • At vi sikrer reallønnen. En vanskelig opgave i en økonomisk svær tid. Men for DLF er det en kerneopgave

 

  • At inklusion ikke skal være et spareprojekt. Inklusion kræver investering og et langsigtet perspektiv. Lærerne skal inddrages i beslutningerne fra startog være med til at udvikle og implementere inklusionen

 

  • At inklusionen har en grænse. Klassens fællesskab må ikke komme i fare, og hvis læreren forhindres i at gennemføre undervisningen, giver inklusion ingen mening

 

  • At ranking af skoler dør en stille død. Skolens opgaver er af en sådan kompleksitet, at det ikke er muligt at udtænke systemer, som kan måle skoler mod hinanden. Det indsnævrer og fjerner fokus fra den gode undervisning. Ranglister bliver derfor til vranglister

 

  • At lærernes efteruddannelse opprioriteres. Didaktisk, fagligt og pædagogisk kræves der livslang uddannelse for at kunne være lærer. Tilegnelse af ny viden og nye metoder er af stor betydning for det gode lærerliv

 

  • At unødig bureaukrati fjernes. Kontrol og dokumentation fylder stadig for meget. Det er ødelæggende for arbejdsmiljøet. Lad os i stedet få fokus på at styrke mulighederne for at lave god undervisning