Debat
Stemmen fra lærerværelset skal ind i hovedstyrelsen
Bob Bohlbro, Lærerkreds 44, Køge og Stevns
1.-SUPPLEANT:
Kasper Nordborg Kiær
2300 København S
Kreds 013
2.-SUPPLEANT:
Heine Rasmussen
4600 Køge
Kreds 044
Stillere & kreds:
Peter Bilde 044 • Per Hagbard Okholm Hansen 044 • Thomas DavidLarsen 044 • Pernille Bole Nørgaard 044 • Anna Hjortkjær 022 •Janus Østerskov Christiansen 153 • Lars Olesen 113 • Thomas LeachToftebjerg 113 • Lisbeth Birgitte Tønnesen 044 • Pernille DunkLarsen 044 • Inaluk Hede Pedersen 020 • Cecilie Guldbrandsen 011 •Anne Strandsbjerg Brendstrup 013 • Manja Vestergaard Nielsen 044 •Elsebet Christensen 050 • Kaisa-Leena Hirvonen Alminde 050 • KimWissing Petersen 050 • Ida Bohlbro Kyhn 050 • Ida Hegner 044 •Andreas Kjeldsen 013 • Susan Samsøe Adamson 013 • BirgitteJuliussen Nielsen 013 • Pernille Manniche Hansen 013 • Rasmus SamDige Pedersen 013 • Rikke Harling 044 • Annette Wiese 044 • HelleSamuelsen 044 • Pia Lindenhoff 044 • Anne Thi Lam 044 • Helene LundHøjmose 044 • Annette Vibeke Petersen 044 • Malene Saltoft Pedersen044
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Mangfoldig hovedstyrelse
Ligesom vi ønsker en mangfoldig folkeskole, så skal vi også have en mangfoldig hovedstyrelse. Jeg er lærer, og jeg knokler hver dag i folkeskolen sammen med alle jer andre, og jeg har arbejdet med jer under lov 409 siden 2015.
Fra 2013 til 2015 var jeg formand for Lærerstuderendes Landskreds og sad i hovedstyrelsen og kæmpede på gader og stræder med alle lærere og i diverse medier som talsperson for »fremtidens lærere«, som også vil have gode arbejdsvilkår.
Jeg tror, at hovedstyrelsen vil være stærkere, hvis der sidder både kredsstyrelsesmedlemmer og en almindelig lærer - som mig.
En proaktiv skolepolitik - fra idealer til løsninger
DLF står stærkt i skolepolitikken, men ofte med en reaktion på andres forslag eller rapporter om skolen. Alt for sjældent går vi selv forrest med vores løsninger. Vi har et stærkt professionsideal og nu et folkeskoleideal, men hvilke løsninger har vi for at nå idealerne? DLF skal udvikle flere konkrete løsninger som eksempelvis »Vi læser for livet«-kampagnen. Vi kan udarbejde vores egne læremidler, vi kan være proaktive med hensyn til at finde alternativer til nationale test og elevplaner.
Faglig Klub skal styrkes
Mange oplever, at Faglig Klub mister engagement og styrke lokalt. Vi skal have vendt den udvikling. Med pædagogiske lærermøder som en saga blot har vi en mulighed for at samle lærerne i et fagligt og pædagogisk rum, hvor vi kan definere vores skole.
Central arbejdstidsaftale med lokal fleksibilitet
Vi skal have en central arbejdstidsaftale! Men vi er også nødt til at komme med konkrete bud på, hvad der skal være af krav i en central aftale, og hvad vi faktisk mener er bedst at have i lokale aftaler. Derfor skal der i en central aftale også stå et krav om lokale aftaler.